نكاتي پيرامون راه اندازي استارتاپ
– در ابتدا بهتر است پس از اينكه ايده اي به ذهنتان رسيد، آن را بر روي كاغذ بياوريد و به تدريج آنرا كامل تر و پخته تر كنيد. توجه به نيازهاي موجود در جامعه و پيرامون خود و همچنين اقداماتي كه توسط ديگر استارتاپ هاي موفق در حوزه مشابه شما انجام شده، بسيار حايز اهميت است. از بين آنها، موفق ترين استارتاپ ها را دنبال كنيد، نيازها را ببينيد و فرصتها را شناسايي و بهترين آنها را بيابيد و از آن براي ايجاد استارتاپ خود، حداكثر بهره را ببريد. به عنوان مثال ميتوان از استارتاپ آپارات، به عنوان نمونه و راهكار خوبي پس از فيلترينگ يوتيوب ياد كرد. در صورت داشتن يك تيم خوب و حرفه اي و استفاده از شتاب دهنده هاي مناسب، درصد موفقيتتان بيشتر مي شود.
– تحليل بازار فروش محصول و رقبا از نكات ديگري است كه حتما بايد به آن بپردازيد. حتما بررسي كنيد آيا محصول يا خدماتي مشابه محصول و خدمات شما در بازار وجود دارد يا خير. اگر مشابه آن ها وجود داشت دنبال راه حلي باشيد تا محصول يا خدمات شما را برتر از نمونه هاي مشابه موجود در بازار كند. از استراتژي هاي رقبا خود براي فروش محصولاتشان نيز مي توانيد استفاده كنيد. مهم ترين اصل در فروش محصول بازاريابي آن است. حتما تيم بازاريابي قوي را براي تبليغ محصول يا خدماتي كه ارائه مي دهيد، تشكيل دهيد.
طبق بررسي پيدايش قبل از اينكه براي خود استارتاپ بسازيم، بايد يك نام مناسب براي استارتاپ خود انتخاب و همچنين مدل كسب و كار خود (Business Model) را مشخص كنيم. با كمك و مشورت افراد با تجربه و حرفه اي، سايت يا اپليكيشن خود را راه اندازي كنيد. خود را به جاي مشتريان قرار دهيد تا كمبود ها و نقص ها را بخوبي ببينيد و سپس عملكرد خود را ارزيابي كنيد. وظايف را بر عهده افراد مناسب و متخصص بگذاريد. براي تامين بودجه خود به دنبال شتابدهنده و سرمايه گذاران مناسب باشيد. از اهميت تبليغات براي جذب مشتري غافل نشويد و راههايي مناسب جهت بازاريابي و فروش بيابيد و كسب و كار خود را شروع كنيد.
براي سرمايه گذاري روي استارتاپ يا استارتاپ سريتامد كافيست وارد سايت پيدايش شويد.
منبع
برچسب: